Project "Waaks"

03-11-2014 23:51

De gemeente heeft het project "Waaks" opgestart. Als hoofd beveiliging paste dit precies in mijn straatje, immers is veiligheid mijn ding. Wat houdt project "Waaks"in? Project "waaks heeft tot doel een veiliger woonomgeving te creëren doormiddel van ogen en oren in de wijk. Wat is er mooier dan daarvoor hondenbezitters in te zetten, uitaard op vrijwillige basis. Ik heb mijn baas gemotiveerd om mee te doen. Omdat ik toch bij nacht en ontij naar buiten moet, lopen wij een rondje door de brandgangen, we houden verdachte personen in de gaten, evenals verdachte voertuigen, die opvallen door vreemd gedrag. Bij gerede twijfel, kan mijn baas de politie bellen, deze komt dan met voorrang om een en ander van ons over te nemen. Omdat de gemeente het belangrijk vindt, heb ik een officiële penning gekregen, evenals een zwaailicht in de vorm van een hondenbot. Natuurlijk doen we dit werk niet alleen, maar met collega hondenvrienden en hun baasjes. Omdat ik zelf niet kan lezen en schrijven, onderhoudt mijn baas de contacten met de gemeente en de wijkagent. Maar dat maak ik goed, ik ben doof en zie niet meer zo goed, maar mijn neus is goed. Als ik iets ruik, dan reageert mijn baas daar weer op. Gelukkig houdt mijn baas oudere werknemers in dienst, dus ik hoop nog wat jaartjes mee te kunnen binnen het team.

Burny

—————

Terug